Cum sa-ti faci un PC pentru Gaming sau editare foto-video cu un buget mic.

Fie ca vrei un PC pentru Gaming, fie ca vrei unul pentru editare foto-video sau pur si simplu vrei un calculator cu specificatii bune pentru birou care sa ruleze bine si nu ai bani de unul nou din magazinele specializate iti poti face unul singur, low-cost.

Am sa va prezint o metoda simpla prin care am sa-mi fac  un PC destul de bun care sa ruleze jocuri precum GTA V, FIFA 2016,  League of Legends, shoot-ere etc. sau numai bun pentru Photoshop, Illustrator, After Effect ori Sony Vegas.

Ma pasioneaza astat jocurile cat si editarea foto-video dar nu fac asta la un nivel foarte ridicat. Adica nu sunt genul de gamer si nici nu fac bani din editarea foto-video. Momentan. In prezent fac asta de pe un Laptop Lenovo Idea-Pad.

Am stat si am analizat cele doua variante pe care le am: fie investesc intr-o unitate profesionala, fie imi imi construiesc una singur cu piese second-hand si am ajuns la concluzia ca cea de-a doua varianta mi se potriveste cel mai bine.

In primul rand, daca va aflati in situatia mea si nu va grabiti sa faceti aceti pas, va puteti cumpara piesele pe rand. Personal nu am facut o obsesie din asta si am hotarat sa cumpar piesele pe rand, fara sa ma fortez d.p.d.v. financiar .

Iar in al doilea rand, nu cred ca se merita sa faci o investitie intr-o unitate profesionala care noua costa peste 1500 lei. Asta in cazurile fericite.

Asa ca m-am gandit sa dau un search pe Saint Google si sa ma informez despre componente care acum cativa ani erau considerate de top in preferintele gamerilor si editorilor, despre compatibilitatea dintre ele  iar apoi am inceput „sa sap” pe site-uri cu produse second-hand.

Pentru inceput, am cautat o placa de baza cu care sa aiba socul 775 pentru procesor.

Placa de BazaBun. In urma cautarilor mi-am pus in plan sa achizitionez o Placa de Baza MSI P43T-C51 care suporta pana la 16 GB RAM DD2 pe cele patru porturi disponibile. Second-hand costa undeva intre 100-200 lei, depinde de la cine o cumparati firma/persoana fizica – de asemenea asa sta treaba si cu celelalte componente.

Procesor

Pentru procesor am optat pentru un Intel Xeon X5450 Quad-Core cu o capacitate de 3.0 GHz, 12 memorie cache. In Romania, am gasit preturi intre 100 si 150 lei piesele le gasiti mai ieftine pe site-uri din strainatate dar puteti intampina mai multe dezavantaje: ajung cam greut, taxe de livrare mari si nu se mai merita ori respectivul vanzator nu expediaza in Romania.

Coolerul este un Tower Freezer 7 PRO Intel 775.  Pret: 70 lei.

Cooler

La capitolul placa video am mers pe o Palit GeForce GTS 450 cu o memorie de 2GB si128b. geforce-gts-450-512mb-ddr5-128-bit-7b61487dfdcd50a5b202f6473b9634d4.jpgPret: undeva la 150 lei.

Pentru memoria RAM am ales un kit de 4x4GB RAM DDR2 deci in total 16GB RAM, mai mult decat perfect pentru ce am nevoie. Ei, aici va sfatuiesc sa faceti o cautare atenta pe site-urile din strainatate deoarece preturile pentru un astfel de kit sunt de doua-trei ori mai mici decat ce o sa gasiti in tara…sau puteti sa optati pentru un kit mai mic de RAM. Asadar, dupa ce a arucat o privire pe mai multe site-uri m-am orientat spre un kit de la Hynix si unul de la Samsung. O sa le gasiti lejer intre 15 si 25 USD adica in jur de 100 lei.

Sursa este o Silent Force 650W UN-650S (6xSATA si PCI-Express, 1xATX 20+4PIN, 1xP4 + 4). Ca si pret se situeaza intre 40 si 80 lei.


Sursa

Cat despre carcasa daca nu aveti deja una, puteti alege una simpla care noua pleaca de la 50 lei pana la cateva sute de lei fie puteti alege tot una second-hand. In functie de preferintele voastre in materie de design, zgomot etc.

Eu am deja o carcasa dar am hotarat sa-mi confectionez singur una din lemn. Am sa scriu un articol despre asta la momentul respectiv si poate am sa fac si un video.

In cazul in care aveti deja un PC cum am spus mai sus, puteti sa pastrati carcasa, sursa si coolerul, ar trebui sa fie ok. Coolerul il puteti schimba daca in urma testelor constatati ca nu face fata. 🙂

Pret total, undeva la aprox. 600 lei. E un pret destul de convenabil pentru inceput. Daca o sa optati pentru un kit RAM de 4 sau 8 Gb si o placa video de 512Mb sau 1Gb pretul o sa scada sub 500 lei mergand spre 400 dar rezultatele vor fi mult mai slabute.

Optional, mai puteti opta la unul-doua ventilatoare, o placa de sunet 7.1 si pentru periferice gen mouse, tastatura, display, casti etc. dar pe care le puteti avea daca detineti un PC.

Cam de asta aveti nevoie, am sa va tin la curent pe masura ce am sa avansez cu acest proiect. Va astept cu pareri PRO si CONTRA in comentarii dar si cu sfaturi pentru ca de ce nu, sunt binevenite.

P.S. – Sfatul meu e sa cumparati produsele de la o firma, chiar daca o sa coste cateva zeci de lei mai mult pentru ca primiti garantie si asta e un lucru bun tinand cont ca achizitionam piese second-hand. Dar asta ramane la atitudinea voastra. 🙂

evomag.ro%20

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

